Praktisk info

Mad

Børnene skal medbringe en frokostmadpakke og en lille frugtmadpakke med navn på.

Madpakkerne er børnenes vigtigste energikilde og gennem madpakken kan du være med til at støtte dit barns sunde madvaner, vise omsorg og støtte dit barns trivsel. Børnene skal gerne have "benzin" til at holde hele dagen, så lad gerne madpakken indeholde rugbrødshapsere med varieret pålæg, en rest aftensmad, udskåret frugt og grønt. Hold igen med ostehaps, frugtstænger og gør det i stedet til noget særligt, - det vil sige en gang i mellem.

Garderoben

Påklædning/skiftetøj: Det er vigtigt, at dit barn har behageligt og praktisk tøj og fodtøj på, så det let kan bevæge sig. Tøjet er udsat for lidt af hvert under barnets leg, det er derfor en god ide at give dit barn arbejdstøj på. Der skal være skiftetøj i barnets garderobe.

Fødselsdage

Når børnene har fødselsdag vil vi gerne fejre det. Nogen gange fejres det i børnehaven og andre gange bliver vi inviteret hjem – det aftales i hvert enkelt tilfælde.

Lusepolitik

Det er vigtigt at I forældre fortæller os, hvis jeres barn har lus, for lus smitter!!

Hvis vi opdager lus hos jeres barn, ringer vi efter jer så barnet kan komme i behandling.

Når der kommer nye remedier på markedet informerer vi jer om det. Er det svært at komme lusene til livs, kan man få hjælp af sundhedsplejersken til, hvordan man får bugt med problemet.

Solpolitik

Børnene skal være smurt ind i solcreme hjemmefra.

• vi smører børnene ind efter frokost og igen kl. 15. Vi køber parabene - og parfumefri solcreme
  • vi skaber så meget skygge på legepladsen som muligt bl.a. med vores solsejl
  • vi tjekker UV indekset
  • vi opfordrer til at børnene har en solhat med og løst dækkende tøj på

Børnene kan på særligt varme dage være inde mellem kl. 12 og 15

Sygepolitik

Ved sygdom skal I ringe og melde jeres barn syg om morgenen.

Febersyge børn skal holdes hjemme. Er dit barn feber frit, men ikke ”på toppen” – er vores erfaring at det ofte er en god ”investering” at holde barnet hjemme i fred og ro. Barnet kan komme tilbage i børnehaven, når det er i stand til at følge vores dagligdag.

Sygdom kan vi ikke forhindre, men vi kan samarbejde om at minimere smittespredningen ved en fælles indsats.

I Børnehaven forsøger vi at minimere smitte og sygdom ved:

At lære børnene vigtigheden af at vaske hænder efter toiletbesøg og inden vi spiser

• Ofte at lufte ud
  • Vi er ude hver dag
  • Vi har håndsprit stående i alle rum til de voksne
  • Vi sender syge børn hjem