Velkommen

Vi byder Jer velkommen i Poppelvejens Børnehave. Vi glæder os til, at I kommer her i huset og håber på et godt samarbejde med Jer.

I skal som forældre aflevere Jeres barn i trygge hænder, mens I er på arbejde. Vi vil gøre, hvad vi kan for at samarbejdet om Jeres børn bliver godt.

Vi håber vores informationer hjælper Jer med alle nye og ofte ukendte ting som I skal stifte bekendtskab med.

Dagsrytme.

Fra vi åbner og til kl. 7.30 er vi to voksne, der tager imod børnene. Vi spiser morgenmad sammen og hygger os i cafeen. Efter kl. 7.30 fordeler vi os i huset eller hvis vejret er til det, går vi ud.

I løbet af formiddagen, er der forskellige aktiviteter og lege. Vi voksne skaber miljøer, der er inspirerende for børnene, ligesom vi sammen med børnene rydder op i rummene så de er indbydende at være i.

Ved 11 tiden går vi til samling i vores aldersopdelte grupper, derefter spiser vi vores madpakker. Vi lægger vægt på at spisningen skal være en rar og hyggelig stund, hvor vi sidder stille og roligt og snakker sammen og nyder maden og vores samvær.  Nogle gange vælger vi at spise udenfor, når vi er på vores ugentlige turdag tager vi ofte madpakker med.

Der er mulighed for at børnene kan sove til middag og I skal selv medbringe dyne og sengetøj.

Ved 14.15. tiden spiser vi efter­middagsmad som børnene selv medbringer.

Resten af dagen foregår der lege og andre aktiviteter.

Vi har funktionsopdelt børnehaven så den bl.a. indeholder dukkerum, sy/perlerum, ridderrum, klodserum/legerum, teater/danserum, cafe, garderobe og hyggerum. Det giver en overskuelighed og tydelighed for børnene når de vælger hvor de vil lege.

Vi har tradition for at fejre børnenes fødselsdag, fastelavn, påske, høstfest, jul.

Praktiske oplysninger:

Morgenmad: Vi tilbyder morgenmad. Det kan for nogle børn være en god måde at starte dagen på. Blot at sidde stille og evt. drikke en kop mælk, mens vi snakker og hygger os. Vi spiser morgenmad til kl. 7.30.

Frokost: Børnene skal have madpakke inklusiv drikkedunk med (NAVN PÅ). Børnene må i princippet ha‘ „alt“ med som madpakke - blot skal I huske at for mange godbidder tager appetitten fra rugbrødene. Madpakken er brændstof til barnet hele dagen!

Eftermiddag: Børnene har selv eftermiddagsmad med.

Påklædning/skiftetøj: Det er vigtigt, at dit barn har behageligt og praktisk tøj og fodtøj på, så det let kan bevæge sig. Tøjet er udsat for lidt af hvert under barnets leg, det er derfor en god ide at give dit barn arbejdstøj på. Der skal være skiftetøj i barnets garderobe.

Vi går ud i al slags vejr - husk  altid regntøj og gummistøvler. :-)